תוכן עניינים

איך לבחור שואב אבק – חידושים, הסברים והמלצות

שתפו את המאמר

מדריך קניה - איך לקנות שואב אבק

בשנים האחרונות החליפו את שואבי האבק הישנים, הכבדים, המסורבלים והרועשים, שואבים קומפקטיים, פרקטיים וידידותיים הרבה יותר למשתמש, אלחוטיים ורובוטים. יחד עם המגמה של הוצאת השטיחים מהבתים והחלפתם ברצפות פרקט, שואב הפך למוצר חובה בכל בית.

אחרי שהמטאטא והיעה הפכו קצת מיותרים הודות לשואבים של היום, הצעד הבא הוא שואבים שוטפים, שיורידו משמעותית את השימוש בדלי וסמרטוט ויאפשרו לכם לנקות שטיחים, ספות וריפודים באמצעות הוספת תהליך שטיפה פנימי לשואבים – מה שהיה בעבר מקובל רק בשואבים תעשייתיים שהייתם יכולים להזמין במאות שקלים כשירות הביתה או בשטיפת מכוניות עם מכונה מיוחדת לניקוי ריפודים.

אז איך לבחור את שואב האבק המתאים עבורכם? קודם כל לבחור סוג;

 

סוגי שואבים

שואב אלחוטי (שואב עומד) ושואב רובוטי – הם שני סוגי שואבי האבק הנפוצים ביותר כיום. הסוג השלישי הוא מוצר שנמצא בשלב החדירה לשוק ונקרא שואב שוטף או שואב יבש / רטוב.

כדי לבחור מבין הסוגים את המתאים ביותר עבורכם יש צורך להגדיר קודם כל מה הצרכים שלכם מהשואב. מה החלל שאותו תרצו לשאוב – ריצוף, פרקט או שטיחים?

שאלות קריטיות נוספות הן האם יש מדרגות שתצרכו לשאוב בהן, האם יש בבית חיות מחמד שמשאירות שערות רבות, האם מישהו בבית רגיש במיוחד לאבק – מה שדורש רמת סינון גבוהה, עד כמה רמת הרעש משמעותית – רלוונטי בעיקר למי שיש ילדים קטנים או גר בבניין משותף, כמה מקום פנוי יש לכם לאחסון השואב, ועוד.

שואב אלחוטי

השואב האלחוטי, העומד, הוא הנפוץ ביותר כיום. יש לו כמה יתרונות והוא מתאים למגוון שימושים. הוא מתאים לשאיבת אבק ממגוון משטחים, ריצוף, פרקט, שטיחים, לא מצריך חיבור לחשמל וקל להגיע איתו כמעט לכל פינה בבית.

את השואב האלחוטי קל לנייד גם לשאיבת מושבי הרכב או בין הספות בסלון. הוא כולל בדרך כלל ראשי מברשות שניתן להחליף ולהגיע בעזרתם לפינות שונות ולנקות כל מקום בהתאם. הוא יהיה עוצמתי יותר משואב רובוטי וכל השליטה בו היא של המשתמש כך שיש לכם גם יותר בקרה על איכות הביצוע.

למרבית דגמי שואבי האבק האלחוטיים אורך חיי סוללה שמספיק לבצע שאיבה של כל הבית בין טעינה לטעינה. שואב אלחוטי יכלול בדרך כלל מסך שמציג את מצב הסוללה ומתריע אם המיכל דורש ריקון. דגמים מתקדמים מצוידים גם בתאורת לייזר שמסייעת להבחין באבק ולא לפספס אף חלקיק.

דגש חשוב שכדאי לשים לב אליו הוא שחלק מהשואבים דורשים לחיצה והחזקה של כפתור ההפעלה, מה שמעייך מאוד ומקשה על תפעול השואב, כאשר לעומתם יש דגמים שבהם ההפעלה היא בלחיצת כפתור אחת שלא דורשת החזקה, ואלו הם המומלצים יותר.

 

טווח המחירים של שואב אלחוטי מומלץ נע בין 800 ל-2,800 שקלים, כאשר בין הדגמים הפופולריים בקטגוריה זו הנמכרים באתר KSP נמצאים:

Jimmy JV83 – שואב קל משקל (1.5 ק"ג) עם אורך חיי סוללה של עד 60 דקות שאיבה בכל טעינה ומסנן בתקן בינלאומי. (לרכישה ב-KSP)

Icon 25V – שואב Bissell בשיטת שאיבה ציקלונית, מונע בסוללת ליתיום ופועל במצב טורבו במשך 20 דקות ברצף. (לרכישה ב-KSP)

V15 Detect Absolute – מבית דייסון, המגיע עם סוללה נשלפת ו"מברשת מאירה" לצורך איתור כלל חלקיקי האבק לניקיון אידיאלי. (לרכישה ב-KSP)

שואב אבק רובוטי

 

שואב זה כשמו כן הוא. פועל אוטומטית, חוסך עבורכם את הזמן והמאמץ שבפעולת השאיבה, לחיצה אחת על כפתור או באפליקציה והרובוט העגול והשטוח ינוע ברחבי הבית וישאב את הרצפה או השטיח.

מה שאומר שתוכלו להפעיל אותו גם כשאין אף אחד בבית, מה שחוסך גם את אי הנעימות שבהפעלת שואב כששאר בני הבית או השכנים נמצאים. יתרון נוסף שלו הוא שמצליח להיכנס מתחת לרהיטים ששואב רגיל לא מצליח.

לצד היתרונות ישנם גם חסרונות, שאין לכם את אותה הבקרה כמו בשואב עם הפעלה ידנית והתוצאה לעיתים עלולה להיות לא מספקת. לשואב הרובוטי עוצמה פחות חזקה מהשואבים האחרים. הוא אמנם יודע לזוז כשהוא נתקל ברהיט כלשהו, אך רצוי לרכוש אותו למי שיש משטח כמה שיותר ישר ועם כמה שפחות רהיטים, מדרגות ושאר הפרעות שיכולות להוות מכשול עבור הרובוט.

נראה ששואב כזה יתאים בעיקר למשפחה גדולה בבית שיש בו הרבה שטח לנקות ועדיף שהניקוי יתבצע אוטומטית ובשעות שבהן כולם מחוץ לבית.

 

טווח המחירים של שואב רובוטי מומלץ נע בין 500 ל-1,500 שקלים, כאשר בין הדגמים הפופולריים בקטגוריה זו ניתן למצוא את:

Xiaomi Mijia MJSTS1 מצטיין בעוצמת השאיבה שלו, בפעולה השקטה ובאורך חיי הסוללה. ניתן לרכוש אותו באתר "עלי אקספרס" – כאן.

eufy by Anker, RoboVac G20 – מתאים במיוחד לשאיבת מרצפות ושואב היטב שיער בעלי חיים. ניתן לרכוש אותו באתר "אמאזון"- כאן.

 

שואב-שוטף אלחוטי

סוג שואב שנמצע בשלב החדירה לשוק הוא שואב אלחוטי שוטף, המכונה גם שואב יבש / רטוב. הוא כולל תא בו מערבבים מים עם נוזל ניקוי שמספקת היצרנית, ובעזרת אחת מהמברשות שלו ניתן להעביר ניגוב על הרצפה.

הרמה היא כזאת שיכולה להחליף את העברת הסמרטוט על רצפת הבית. במרבית הדגמים ניתן גם לשלוט בכמות המים שהשואב מתיז על הרצפה וכך לקבוע אם הפעולה תהיה בדומה להעברת סמרטוט לח או סוג של שטיפת רצפה.

היתרון המרכזי הוא מן הסתם השילוב בין שתי הפעולות, שאיבת הלכלוך וגם העברת ניגוב על הרצפה, מה שמשחרר אותנו מהצורך להעביר מטאטא ואחר כך מגב עם דלי וסמרטוט.

מנגד יש כמה חסרונות. השטיפה היא לא ברמה של ספונג'ה יסודית. חלק מחוות הדעת על השואב השוטף הן שהוא מסורבל יותר משואב אלחוטי יבש ומתקשה להיכנס לאותן פינות שהיבש כן מצליח. חיסרון נוסף הוא התלות בנוזל הניקוי שגורר איתו הוצאה נוספת.

חלק מהשואבים האלחוטיים היבשים נמכרים גם עם אביזרים נלווים המיועדים לשטיפה, אך מומלץ לבדוק טוב לפני שמשתמשים בהם למשימה הזו "ראש שוטף", מיכל מים נלווה וכדומה. עם זאת, מומחים מזהירים מהתאמה בעייתית של אותם אביזרים למכשירים, שלא תוכננו לכך, מה שעלול להרוס את השואב בדרך שאין עליה אחריות וכיסוי.

טווח המחירים של שואב-שוטף אלחוטי מומלץ נע בין 1,200-2,500 שקלים, כאשר בין הדגמים הפופולריים בקטגוריה זו הנמכרים באתר KSP נמצאים:

Jimmy HW8 Pro – המציע פעולה כפולה וחסכונית, כולל הפרדה בין מיכל המים הנקיים למלוכלכים, סוללה נשלפת וידית לאחיזה נוחה ומעבר פשוט בין מצבי הפעלה. (לרכישה ב-KSP)

Bissell 2582N Crosswave – שואב שוטף שגם מייבש את הרצפה, עם מברשת מסתובבת מה שמאפשר לתמרן בקלות על מגוון משטחים. (לרכישה ב-KSP)

BOBOT Deep 841 PRO – המציע זמן ארוך של 40 דקות עבודה בכוח מלא, התראות קוליות על מצב המכשיר ומערכות ניקוי וחיטוי פנימיות. (לרכישה ב-KSP)

איך לבחור

את איכות השואב קובעים בדרך כלל עוצמת היניקה, שיטת השאיבה ואיכות הסינון שלו.

עוצמת היניקה

נתון מתייחס לכושר הניקוי של השואב. העוצמה נמדדת ב-WSP -Watt Suction Power – ורצוי שזו תהיה בעוצמה של 380 WSP לפחות. הטווח נע בין 300 ל-450. ככל שתרצו לשאוב בעזרתו שטיחים עבים כך מומלץ לרכוש שואב עם WSP גבוה יותר.

 

שיטת השאיבה

שתי שיטות שאיבת האבק הנפוצות הן שאיבה ישירה ושאיבה ציקלונית. המומלצת יותר היא ציקלונית, שבה הפילטר לא נסתם ולכן היא המומלצת יותר, כל עוד מדובר בשואב של חברה מוכרת עם פילטר איכותי.

בשאיבה ישירה הלכלוך נשאר במיכל ונוטה לסתום את הפילטר, לעומת שואב בשיטה ציקלונית שפולט אוויר נקי יותר.

 

איכות הסינון

מערכת הסינון של השואב משפיעה גם על איכות "האוויר החוזר" שיוצא מהשואב וכמות הלכלוך שחוזר לחלל החדר, וגם על הגנת המנוע מפני חדירה של אבק.

עניין סינון האוויר החוזר יכול להיות קריטי לאנשים הסובלים מאלרגיה וחשיפה לאבק, בדגש על ילדים קטנים. שואב עם מסננים איכותיים בעלי תקן בינלאומי אמורים לפתור את הבעיה הזו, והם מרכיב חשוב שלא מומלץ להתפשר עליו. דגמים מתקדמים יותר מאובזרים גם במסנן פחם המשפר גם את הריח שנוצר במהלך פעולת השואב.

 

עוצמת הרעש

נקודת התורפה של שואב האבק היא הרעש, וזו כנראה אחת הסיבות שמחזיקות עדיין את המטאטא "בחיים". כדי לבחור שואב שעוצמת הרעש שלו היא נסבלת מומלץ לבחור שואב בעוצמה קרובה ככל האפשר ל-75 דציבלים ולא גבוהה מ-85. דגש חשוב היא שהפעלה של השואב בחנות שתהיה בדרך כלל רועשת, לא ממש מייצגת את השימוש הביתי, שבו רוצים לפעמים להפעיל את שואב האבק בשעה שבה חלק מבני הבית ישנים או שחוששים להרעיש לשכנים. לכן מומלץ לנסות ולבצע בדיקה בחלל צדדי ושקט יותר שיאפשר לבחון את העניין.

 

גודל ומשקל

עניין שמשפיע על ניידות השואב והתמרון איתו בין פינות הבית. בנוסף הגודל משפיע גם על אפשרות מציאת מקום אחסון לשואב בבית. כשיש מדרגות, לגודל ולמשקל השפעה גדולה אף יותר. מומלץ לנסות לבחור שואב קומפקטי עם פתרון דוגמת ידית אחיזה נוחה ושימושית.

 

הסוללה

סוג ואיכות הסוללה משפיע על עוצמת ומשך זמן השאיבה שתוכלו לבצע ללא טעינה של שואב האבק. הנתון שקובע את זמן השאיבה הוא מיליאמפר המסומן כ-MAH. ההמלצה היא לבחור בשואב עם סוללה שלא יורדת מ-2,500 מיליאמפר. פונקצייה נוספת היא סוללה נשלפת, מה שמאפשר להחזיק סוללה ספייר, להחליף ביניהן ולהמשיך בפעולת השאיבה.

 

אביזרים נלווים

לחלק משואבי האבק מצורפת מברשת טורבו ובמידה ולא מצורפת, ניתן לרכוש כזו בנפרד. בעזרת מברשת זו אפשר לשאוב טוב יותר לכלוך קשה כמו שיער בעלי חיים או לחלופין לשאוב באזורים קשים כמו ריפודים ופינות. אביזר נלווה נוסף מומלץ הוא מברשת פרקט שנקראת גם מברשת עדינה / רכה ומיועדת במיוחד למשטחי פרקט.

מקווים שהמאמר עזר לכם לבחור שואב חדש! שתפו עם חברים


שתפו את המאמר

שםמחירתיאורתמונהקישור

אולי יעניין אותך גם

Booking.com