תוכן עניינים

איזה סוג מחשב מתאים לי – מדריך

שתפו את המאמר

איזה מחשב נייד מתאים לי לפי הצרכים שלי

לפני שאתם רצים לשלם אלפי שקלים על מחשב חדש, כדאי לבחון איזה סוג מחשב הכי מתאים לצרכים שלכם, לכל סוג יש כמה אפשרויות מבחינת תקציב, ואחרי שתבינו מה מתאים עבורכם תוכלו לעבור לשלב של בחירת הדגם.

מה הם סוגי המחשבים הקיימים בשוק

  1. מחשב נייח
  2. מחשב נייד
  3. מחשב All-In-One
  4. מחשב עם תצורה מותאמת למקצוע – למשל מחשב שהוא עמדת ציור

מה ההבדל בין סוגי המחשבים

כדי להבין מה הכי מתאים לצרכים שלנו, נבין מה היתרונות שלכל סוג מחשב יש להציע,

מה זה מחשב נייח

מחשב נייח הוא "קופסה" שכוללת את החומרה של המחשב, ומתחברת למסך. מחשבים אלו נקראים "נייחים" כי הם לא זזים, בדר"כ, מכיוון שהם זקוקים לשקע קבוע וחיבורים שונים, לכן לא תרצו להזיז אותם ממקום למקום.

כיום מחשבים נייחים לעיתים מגיעים בקופסאות קטנות מאוד, אבל זה עדיין לא הופך אותם לניידים בצורה מלאה, כי הם זקוקים למסך חיצוני על מנת לעבוד.

היתרונות במחשב נייח הם למשל המחיר, העלות של מחשבים נייחים היא נמוכה משמעותית ממחשבים ניידים, לכן תוכלו לקבל מחשב חזק בכמעט מחצית מהעלות של מחשב נייד.

יתרון נוסף הוא היכולת שלכם לשנות ולשדרג את החומרה של המחשב, למשל אם אתם רוצים להוסיף זיכרון או מהירות למחשב, תוכלו לקנות חלקים ולהרכיב אותם בצורה הדרגתית, שזה יתרון מול מחשבים ניידים שלרוב לא ניתן לשדרג אותם בצורה הזו, אלא רק את זיכרון הראם והכונן הקשיח שלהם.

יתרון נוסף במחשבים נייחים זו היכולת לנקות אותם ולתחזק אותם, לעומת מחשבים ניידים שקשה לפרק ולהרכיב בדר"כ, את המחשב הנייח אפשר לפרק, לנקות ולהרכיב, למנוע הצטברות אבק ולהישאר איתו לאורך די הרבה שנים.למחשב הנייח יש כמה חסרונות, למשל הוא בדר"כ כבד וגדול, דורש חיבורים של כבלים שונים וחייב להשאר במיקום אחד.

מעבר לזה אם אתם רוצים להרכיב את המחשב שלכם לבד, תצטרכו ידע לא בסיסי בחומרה, אבל על זה ניתן לגשר עם הזמנת מחשב מחברה כמו KSP למשל או חנות מחשבים שנותנת שירות הרכבה עם אחריות על ההרכבה.

מחשב נייד

יתרונות

הדבר הבולט כיתרון במחשב הנייד זו הניידות שלו, שמבוססת על זה שיש לו סוללה נטענת ומידות קטנות, לעומת סוגי מחשבים אחרים. הגודל של מחשבים ניידים כיום הוא כמו של מחברת, המשקל בדר"כ מאוד נוח, למרות שיש גם מחשבים ניידים חזקים מאוד ודי כבדים, אבל הם לרוב נועדו לשימוש מקצועי כמו מחשבים ניידים לעיצוב גרפי, או מחשבים ניידים לגיימרים.

היתרון השני של המחשבים הניידים הוא שאפשר לרכוש אותם כמוצר קומפלט, בלי להתעסק עם החומרה שלהם. הולכים וקונים וזה צריך לעבוד, עם כל מה שאתם זקוקים לו בפנים. רק שימו לב שאם אתם רוכשים מחשב נייד מוזל – לעיתים תצטרכו לרכוש את מערכת ההפעלה בניפרד. כדאי לרכוש מחשב נייד עם מערכת ההפעלה וינדואוס כלולה בשביל לא להתעסק עם זה.

עוד יתרון של המחשב הנייד הוא היכולת שלו להתחבר למכשירים שונים, למשל אוזניות אלחוטיות, סלולרי, טאבלטים וכו', לעומת מחשב נייח שלא מגיע בדר"כ עם האפשרויות האלו, למרות שתמיד אפשר להוסיף עם מכשיר "חיצוני" – למשל מכשיר שמוסיף יכולות בלוטוס למחשב נייח (לחצו).

החסרונות הבולטים של מחשבים ניידים הם

הסוללה, שבדר"כ מפסיקה לעבוד כמו שצריך אחרי סביב שנה, וצריך להטעין את המחשב כל כמה זמן, מה שהופך את העבודה שלכם לפחות ניידת, ותצטרכו לחשוב איפה יש שקעים בשביל שתוכלו להיות מחוברים עם המטען.

חיסרון נוסף של המחשבים הניידים זה חוסר היכולת של משתמש פשוט לנקות את המחשב, מחשבים צוברים אבק שהוא האויב מספק אחת שלהם, בשביל לפרק ולנקות מחשב נייד צריך בדר"כ לפנות לטכנאי, כדאי לעשות את זה כל תקופה בשביל לשמור על תקינות של המחשב והחומרה שלו.

חסרון נוסף של המחשב הנייד הוא המסך הקטן, יחסית. גם אם תרכשו מחשב נייד עם מסך 17 אינץ', זה לא ישתווה לסטנדרט שיש במחשבים נייחים שבדר"כ תקנו עבורם מסכים של 23-27 אינץ', מעבר לזה, עם מחשב נייח תוכלו לחבר מסכים מרובים למחשב, כשלמחשב נייד בדר"כ יש חיבור למסך חיצוני אחד, אם בכלל.

מחשב All-In-On (כולל הכול)

מחשבים אלו מאופיינים בכך שהם מגיעים עם מסך גדול, עם כל החומרה של המחשב בפנים, כלומר אין חלק חיצוני של מחשב נייח, אך מחשבים אלו הם נייחים. כמו כן הם מגיעים לרוב עם מקלדת ועכבר אלחוטיים כלולים  בחבילה.

היתרון המשמעותי של מחשבים אלו לעומת מחשבים נייחים, זה המקום שהם תופסים. כשמשתמשים במחשב All-In-One, יש לנו רק מסך, מקלדת ועכבר, ללא חלקים נוספים, מה שהופך את איזור שולחן העבודה שלנו לנקי מאוד ומסודר, עם קומפקטיות מירבית.

יתרון נוסף הוא שאתם רוכשים מוצר "מוגמר", כלומר לא תצטרכו להתעסק עם החלקים ולהרכיב את המחשב כמו מחשב נייח, אתם רוכשים אותו מוכן לעבודה, כמו מחשב נייד.

למחשבי All-In-One יש חיסרון שדומה לחיסרון של מחשבים ניידים, קשה לפרק, לנקות ולשדרג את החומרה שלו, לעומת מחשבים נייחים.

מעבר לכך המחשבים האלו לרוב מגיעים עם חומרה בסיסית, ולא מתאימים לעבודה מקצועית כמו עיצוב גרפי או גיימינג. והמבחר של המחשבים לא עצום. בשביל לשמור על המחשבים הללו קומפקטיים, בהרבה מהם יש חומרה בסיסית של מחשבים ניידים.

ניתן כיום למצוא לרוב שני סוגים של מחשבי All-In-One, הפשוטים יותר שמתאימים לכל סוגי העבודה על המחשב חוץ מעבודה מקצועית עם תוכנות כבדות, ובצד השני יש מחשבים All-In-One עם חומרה מטורפת שמתאימים לעבודה גרפית ומשחקים, למשל:

מחשבי All-in-one בסיסיים שכוללים הכל

Asus All-In-One לכל מטרה

מגיע עם עכבר ומקלדת, ניתן לבחור אפשרויות חומרה שונות כמו שדרוג מ-8GB RAM ל-16GB RAM. עולה החל מ-2400 ש"ח בלבד לרכישה באתר KSP

מחשבי All-in-one חזקים ומשודרגים לעבודה מקצועית או גיימינג

לנובו יוגה All-in-one

מחשב חזק שכולל הכל All in one של לנובו
מחשב חזק שכולל הכל All in one של לנובו

מחשב חזק שכולל הכל, מסך 31.5 אינטש, מעבד Intel® Core™ i9-13900H, זיכרון פנימי 32GB, כונן SSD בנפח 1TB, מאיץ גרפי NVIDIA® GeForce RTX™ 4050 6GB וכולל מערכת הפעלה. למחשב מצורפים עכבר ומקלדת אלחוטיים, החל מ-10 אלף ש"ח, ניתן לבחור חומרה שונה – לרכישה מרשת KSP

מחשב עם תצורה מיוחדת לעבודה מקצועית

מחשבים אלו נועדו למטרות ספציפיות, כמו בעלי מקצועי שונים. למשל המחשב של מיקרוסופט שנועד לעבודות עיצוב שונות, עובד כמו שולחן ציור דיגיטלי, עם מסך גדול ואפשרויות שימוש בכלים מיוחדים כמו הגלגלת שלהם שאפשר להזיז על גבי המסך ולשנות הגדרות שונות במהירות.


שתפו את המאמר

שםמחירתיאורתמונהקישור

אולי יעניין אותך גם

Booking.com