תוכן עניינים

ישראל חשמלית | ייבוא המכוניות משנת 2030 יוגבל למכוניות חשמליות בלבד

שתפו את המאמר

Electric car charging station

"יעדי משק האנרגיה לשנת 2030 הינם כי %100 מהרכבים הפרטים החדשים שימכרו בישראל יהיו חשמליים."

כך נכתב במסמך משרד האנרגיה, הבונה על הגבלת ייבוא רכבים שאינם מונעים בחשמל בסקטור הפרטי. ורכבים כבדים יהיו על בסיס גז טבעי – גפ"מ, שאמור להיות נגיש וזול יותר עם השאיבה משדות הגז בישראל.

הטסלה הגיעה בזמן, אבל יש גם ג'יני. מה עוד מגיע?

מה יותר טוב ברכב חשמלי בכלל?

אם אתם מגרדים את הראש ולא מבינים מה ההתלהבות סביב הרכבים החשמליים ולמה הולכת לצאת הגבלת הייבוא בשנת 2030, אתם תצטרכו להבין קודם מה כ"כ לא בסדר בלהמשיך להשתמש ברכבים שכבר יש לנו – בנזין ודיזל, שעשו עבודה לא רעה במאה השנה האחרונות! אז בקצרה – זה לא קיומי. כלומר זה ייגמר מתישהו וזה גם מזהם מאוד. אוקי? אוקי. תסמכו עלינו יש לנו בלוג.

בנזין ודיזל מופקים מנפט, נפט נמצא עמוק באדמה ומתישהו הוא ייגמר, יאזול, לא יהיה עוד. למה? מכיוון שאנחנו צורכים אותו בתדירות גבוהה מידי, והוא לא מתחדש במשך אלפי ומיליוני שנים. פתרון חלופי לאנרגיה המניעה את המכוניות שלנו היא חשמל, החשמל נאגר בתוך מצברים – סוללות גדולות שנטענות משקע בבית שלכם או במקומות ציבוריים. הרכב החשמלי מזהם הרבה פחות אבל יש הרבה דברים שאנחנו עוד לא יודעים על העתיד שלנו עם רכבים אלו מבחינת עלות ותועלת.

יתרונות של רכב חשמלי

אחד היתרונות הבולטים של הרכבים החשמליים הוא צריכת הדלק, ברכב חשמלי יש צריכה נמוכה לעיתים פי 2 מרכב דומה שנוסע על בנזין.

חסרונות של רכב חשמלי

החיסרון הבולט שהיה עד כה ברכבים חשמליים הוא טווח הנסיעה שלהם. כשאתם יכולים לנסוע 150 קילומטר במקום ה250 שהייתם נוסעים ברכב הבנזין שלכם, אתם תרגישו בזה, זה יבאס. בייחוד אם אתם נוסעים לנסיעות ארוכות ולא רוצים לדאוג איפה יש תחנת דלק מתאימה.

האם רכב חשמלי באמת מזהם פחות?

על פי פרמטרים מסויימים, ללא ספק רכב חשמלי מזהם פחות. אבל רכב חשמלי מזהם שונה. כשמנוע שורף דלק, הוא פולט "זיהום" מסוים לאוויר, ורכב חשמלי משאיר אחריו מצברים חסרי תועלת כל כמה חודשים. מה מזהם יותר? נצטרך לחכות כמה שנים טובות בשביל באמת לדעת.

האם רכבים חשמליים באמת יכולים לעבוד על אנרגיה מתחדשת?

ומה עם פאנלים סולריים על האוטו?


שתפו את המאמר

שםמחירתיאורתמונהקישור

אולי יעניין אותך גם

Booking.com